След издаване на заповед на ректора за възлагане на ръководството на финансираните проекти на съответните ръководители, като допълнителна дейност, те могат да инициират доклади* до ректора през деловодната система на университета с копие до координатора на дейност 3.4**, следвайки следните процедури:


I. Процедура за възлагане на дейности по проекта на членовете на научния колектив, които имат трудов договор със Софийски Университет:

1. Ръководителят на проекта подготвя и входира в деловодната система на университита (като изпрати имейл с прикачените файлове до delovodstvo@uni-sofia.bg) доклад* и заповед* с предложение на член или на група от членове на колектива, на които да бъдат възложени допълнителни дейности за извършване на научни изследвания или други дейности по проекта;

За всеки от членовете се посочват:

- три имена

- длъжността в проекта съгласно точка 20.2 от "Методика за разпределение на средствата, кандидатстване, класиране и отчитане на проектите" (Методиката);

- период на възложената допълнителна дейност и етапи за изпълнение на поставените задачи (важат и за етапи на изплащане). Препоръчителната продължителност на етапите за изпълнение и изплащане е 3 месеца;

- възнаграждение за изпълнение на поставените задачи. Общото възнаграждение трябва да е равномерно разпределено за етапите на изпълнение;

2. Документите биват обработени като минават през необходимите за това отдели, след което, при положителна резолюция, заповедта бива подписана от ректор и изведена посредством деловодството;

3. До 30-то число на месеца, в който изтича етап за изпълнение на възложените дейности, ръководителят на проекта входира в деловодството доклад и заповед за изплащане на колектива заедно с личните отчети от всеки един от членовете (вж. процедура V). При липса на възражения, възнаграждението на члена на колектива се изплаща с работната заплата за следващия месец.

4. За предсрочно прекратяване на изпълнението на възложените задачи на член на колектива, ръководителят на проекта подава доклад с предложение за прекратяване, в който посочва:

- дата, към която се прекратява изпълнението на задачите;

- причините за предсрочното прекратяване;

Докладите по тази точка не спират изпълнението на доклади по точка I.3. Прекратяването на дейностите се извършва със заповед на ректора, видоизменяща издадената в точка I.2.



II. Процедура за назначаване на членове на научните колективи, които нямат трудово-правни отношения със Софийски Университет (студенти, докторанти, млади учени и външни за СУ участници):

Студенти, докторанти и външни лица за СУ се назначават на трудови договори, като договорите не могат да бъдат за по-малко от един месец, с дневна почасова ангажираност не по-малко от 1 час на ден.

1. Назначаване на лица, които са вписани в научния колектив на договора за извършване на научна дейност:

а) Ръководителят на проекта подготвя и входира в деловодната система на университита (като изпрати имейл с прикачените файлове до delovodstvo@uni-sofia.bg) доклад* и заповед* за назначаване на член/членове към екипа на проекта, като за всеки член трябва да фигурират следните данни:

- три имена

- длъжност в проекта (съобразена с т. 20.2 от "Методиката за разпределение на средствата, кандидатстване, класиране и отчитане на проектите")

- период на назначение (в брой месеци)

- начална дата от която влиза в сила назначението

- дневна почасова ангажираност (съобразена с т. 20.2 от "Методиката за разпределение на средствата, кандидатстване, класиране и отчитане на проектите")

- месечно възнаграждение (ставката зависи от длъжността и дневната почасова ангажираност, трябва да е в съостветствие със заложеното в т. 20.2 от "Методиката за разпределение на средствата, кандидатстване, класиране и отчитане на проектите"). Примери за изчислена ставка:

• Студент трябва да бъде назначен на 1 час. Студентите отговарят на длъжност "технически сътрудник". В методиката ставката за тази длъжност е 1400 лв. месечно за 8 ч. работен ден. За да сметнем за 1 ч. на ден, трябва да разделим 1400 на 8, при което получаваме 175 лв. месечно възнаграждение.

• Докторант трябва да бъде назначен на 2 час. Докторантите отговарят на длъжност "Млад учен/докторант". В методиката ставката за тази длъжност е 2000 лв. месечно за 8 ч. работен ден. За да сметнем за 2 ч. на ден, трябва да разделим 2000 на 4, при което получаваме 500 лв. месечно възнаграждение.

б) Към доклада и заповедта се прилагат следните документи:

- заявление за назначаване по проект SUMMIT /свободен текст/;

- автобиография

- копия на документи за придобито образование, квалификация, научна степен (представя се оригинал за проверка);

- медицинско свидетелство;

- удостоверение за банкова сметка;

- приключена трудова книжка от последен работодател.

в) При входиране на документите в деловодството, копие от имейла (като сложите имейл адреса в cc) трябва да се изпрати на г-н Емануил Цанов (etsanov@uni-sofia.bg).

2. Назначаване на лица, които не са вписани в научния колектив в договора за извършване на научна дейност:

а) Ръководителите на проекти инициират процедура за провеждане на подбор с доклад до ректора, в който се описва позицията и изискванията към кандидатите, заповед за сформиране на комисия и обява.

б) При успешно приключване на процедурата за подбор се подготвят и входират в деловодството протокол от заседание на комисията, доклад за утвърждаване на протокола и заповед за назначаване.

Забележка относно назначаването на докторанти: съгласно правилата на СУ редовни докторанти имат право да извършват трудова дейност в ранките на трудов договор за не повече от 4 часа на ден. Ако докторант вече има такъв трудов договор, то той/тя не може да бъде назначен/а по проекта SUMMIT.



III) Процедура за осъществяване и отчитане на командировки по дейност 3.4 на проекта SUMMIT:

1. Ръководителят на проекта подготвя доклад* и проект на заповед* за командировка в страната или чужбина, като се вземат предвид изискванията съответно от Наредбата за командировки в страната (НКС) или Наредбата за командировки в чужбина (НКЧ).

2. Документите се подписват от ръководителя на проекта (в поле "предложил") и от декана на съответния факултет (в поле "Декан"), след което се входират в деловодната система на университита (като се изпрати имейл с прикачените файлове до delovodstvo@uni-sofia.bg) с копие до координатора на дейност 3.4 (проф. дфзн Георги Райновски - rig@phys.uni-sofia.bg)

3. Докладът се изпълнява по реда, установен в университета, а след извеждане на заповедтa финансовото обслужване се извършва от счетоводството на университета (Паричен салон).

4. В 10-дневен срок от завръщане от командировка командированото лице е длъжно:

4.1. Да представи наративен и авансов отчет

а) Ако командированото лице е ръководителя на проекта - представя наративен и авансов отчет на координатора на дейност 3.4 - проф. дфзн Георги Райновски (rig@phys.uni-sofia.bg).

б) Ако командированото лице е част от екипа на проекта - представянаративен и авансов отчетна ръководителя на проекта.

Ръководителя/координатора съгласува наративния отчет и го връща обратно на командированото лице.

4.2. След получаване на утвърдения наративен отчет, да отчете в счетоводството на СУ утвърдения наративен отчет, авансовия отчет и всички необходими финансово-отчетни документи.

ВАЖНО: При неспазване на 10-дневния срок за отчитане на командировката, лицето ще трябва да възстанови получените средства за нея.



IV) Процедура за закупуване на техника и консумативи и външни услуги:

1. Ръководителят на проекта подава доклад* до ректора с копие до координатора на дейност 3.4 за закупуване на техника и консумативи и външни услуги, съобразно установената практика в Университета, като се отчитат изискванията на Закона за обществените поръчки;

2. Експерт по научна дейност към проекта SUMMIT съгласуват доклада, като отчитат заявените средства за възнаграждение за целия период, като направен разход от бюджета на проекта;

3. Докладът се изпълнява по реда, установен в университета;

4. Заявките за услуги, свързани с патенти и защита на интелектуална собственост, се изпълняват от експертите по интелектуална собственост, назначени по проекта SUMMIT, за сметка на бюджета по Дейност 3.5.

5. В случай на анулиране на поръчката за закупуване на техника и консумативи и външни услуги, ръководителят на проекта подава доклад* за анулиране, като посочва причините за анулирането и реално изразходените средства, ако има такива. Експертите по научна дейност възстановят наличността на неизразходваните средства в бюджета на проекта. Поръчката се прекратява съобразно установената практика в Университета.


*Докладите на ръководилите на проекти задължително се подават на официалната бланка на проекта SUMMIT като се отбелязва, че разходът е за сметка на проект SUMMIT, дейност 3.4 и номерът на конкретния проект (https://summit.uni-sofia.bg/mod/page/view.php?id=42).

**Моля докладите входирани в деловодната система да бъдат изпращани и до г-н Емануил Цанов (etsanov@uni-sofia.bg) и г-жа Галина Деянова (deyanova@phys.uni-sofia.bg).


V) Процедура по изплащане на възнаграждения:

1. За изплащане на възнаграждение на ръководител на проект се попълват следните доклад и заповед:


За проекти от сесия I:                                          За проекти от сесия II: 


Попълнените доклад и заповед за ръководител, личния отчет на ръководителя, както и заповедта за възлагане на работа се изпращат на проф. Райновски (rig@phys.uni-sofia.bg).

2. За изплащане на възнаграждения на членове на екип на проект се попълват следните доклад и заповед (от ръководител на проект)



Попълнените доклад и заповед за екип, всички лични отчети (подписани) на членовете на екипа, както и заповедта за възлагане на работа се входират в деловодството, като се изпраща копие до Емануил Цанов (etsanov@uni-sofia.bg).

Подаването на лични отчети заедно с доклада и заповедта е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО.

Тази процедура се отнася за хора, на които е възложена дейност по проекта (с доклад за възлагане). Тези, които са назначени на трудов договор получават заплата ежемесечно съобразно заповедта за назначаване.


Допълнителни документи:




Last modified: Thursday, 5 September 2024, 11:15 AM